Μενού Κλείσιμο

Διαπόντια περιηγητικά δίκτυα στις Κυκλάδες

 

Ως μεγαλεπήβολου χαρακτήρα αλλά ως απόλυτα εφαρμόσιμο πλάνο για την επόμενη φάση ανάδειξης των περιηγητικών δικτύων προτείνεται η επεξεργασμένη προγραμματική δράση με τίτλο «Διαπόντια περιηγητικά δίκτυα στις Κυκλάδες», η οποία συνιστά σχέδιο συνδυασμένων χερσαίων και θαλάσσιων Διαδρομών στα νησιά των Κυκλάδων. Το εγχείρημα αποσκοπεί πρωταρχικά στην ευαισθητοποίηση των τοπικών κυκλαδικών κοινωνιών σε θέματα τοπικής ιστορίας και ιδιαιτεροτήτων του φυσικού τοπίου σε διακυκλαδική βάση, με στόχο της διαμόρφωση της “ψυχολογίας του Κυκλαδίτη” ως μέλους όχι μόνο της τοπικής του κοινότητας, αλλά ως Πολίτη των Κυκλάδων.

Ως αποτέλεσμα της επίτευξης αυτού του στόχου επιδιώκεται η διεύρυνση της ήπιας εναλλακτικής τουριστικής δραστηριότητας, με όρους διάσωσης και προστασίας της ιστορικής και φυσικής κληρονομιάς του τόπου. Το όλο εγχείρημα περιλαμβάνει συνοπτικά τα εξής:

1. Δημιουργία 5 γεωγραφικών ενοτήτων στο κυκλαδικό σύμπλεγμα, σε καθεμία από τις οποίες θα υπάρχει διαπόντια διαδοχική σύνδεση των νησιών.

Οι γεωγραφικές αυτές ενότητες θα είναι οι παρακάτω:

Βόρειες Κυκλάδες [Σύρος- Τήνος- Άνδρος- Σύρος]
Ερμούπολη- Κιόνια- Αγία Μαρίνα- Καρδιανή- Υστέρντα- Πλατειά- Πύργος- Πάνορμος- Όρμος Κορθίου- Κοχύλου– Διποτάματα- Χώρα- Υφηλού- Μεσαθούρι- Λάμυρα- Στραπουργές- Πιτροφός- Ανω Παλατόπολη- Απροβάτου- Μπατσί- Βαρβαρούσα– Δελφίνι- Κίνι- Πισκοπειό- Ερμούπολη.

Βορειοδυτικές Κυκλάδες [Κέα- Κύθνος- Σύρος- Κέα]
Οτζιάς- Αρχαίος Λέων- Ιουλίδα- Μεσαριά- Προφήτης Ηλίας- Αστρά- Ελληνικά- Άγιος Συμεών- Καρθαία- Λουτρά– Χώρα- Χριστός- Βρυόκαστρο (Αρχ. Πόλη)- Επισκοπή- Πετροβούνι- Δρυοπίδα- Βρύση Μαθιά- Καλολιβάδι- Κανάλα- Γαλησσάς– Δανί- Λωτό- Κίνι- Οτζιάς.

Ανατολικές Κυκλάδες [Νάξος- Δονούσα- Αμοργός- Κάτω Κουφονήσι- Ηράκλειά- Νάξος]
Αγία Άννα- Πλάκα- Αγιος Ματθαίος- Τρίποδες- Επισκοπή- Ποταμιά- Απάνω Κάστρο- Τσικαλαρτό- Χαλκί- Ακαδήμοι- Καλόξυλος- Μονή- Όρος Φανάρι- Απεράθου- Άγιος Θεολόγος- Αγία Κυριακή- Σμυριδορυχεία- Μουτσούνα- Σταυρός– Κέδρος- Μεσαριά- Μερσίνι- Λιβάδι- Όρμος Αιγιάλης– Ποταμός- Άγιος Μάμας- Όξω Μεριά- Ασφοντυλίτης- Κάψαλα- Μονή Χοζοβιώτισσας- Χώρα- Μηλιές- Αγία Ειρήνη- Πέρα Ραχίδι- Κατάπολα (Ξυλοκερατίδι)- Κάτω Κουφονήσι- Τουρκοπήγαδο- Παναγιά- Σελλάδι- Σπήλαιο Αγίου Ιωάννη- Αβέρου- Βουρκαρτά- Άγιος Αθανάσιος- Άγιος Γεώργιος- Δρυός– Λαγκάδα- Βουνάλα- Λεύκες- Πρόδρομος- Μάρμαρα- Μάρπησσα- Πίσω Λιβάδι- Αγία Άννα.

Νότιες Κυκλάδες [Ανάφη- Σαντορίνη- Θηραστά- Φολέγανδρος- Σίκινος- Ίος- Ανάφη]
Λιβόσκοπος– Καστέλι- Άγιος Μάμας- Ιερά Οδός- Μονή Καλαμτώτισσας- Άγιοι Ανάργυροι- Μέγας Ποταμός- Καταλυμάτσα- Ρούκουνας- Κατσούντ- Κλετσίδι- Χώρα- Άγιος Νικόλαος- Περίσσα– Εμπορείο- Πύργος- Φηρά- Φηροστεφάνι- Μεροβίγλι- Οία- Αμμούδι- Κόρφος– Μανωλάς- Αγριλτά- Ποταμός- Ρίβα- Άγιος Νικόλαος– Αγκάλη- Φηρά- Χριστός- Σταυρός- Χώρα- Πετούση- Λειβάδι- Καραβοστάσης- Αλοπρόνοτα- Λιμάνι Ίου- Λιβόσκοπος.

Δυτικές Κυκλάδες [Μήλος- Κίμωλος- Σίφνος- Σέριφος- Μήλος]
Πλάθιενα– Φουρκοβούνι- Πλάκα- Προφήτης Ηλίας- Αρχαία Πόλη- Κλήμα- Ψάθη– Χωρτό- Αγιος Δημήτρτος- Παναγία Χιμέλη- Αγιόκλημα- Φάρος- Άγιος Ιωάννης Στδερού- Σεράλτα- Κάστρο- Πουλάτη- Άγιος Λουκάς- Αρτεμώνας- Αγία Άννα- Παναγία τα Μάγγανα- Άγιος Μηνάς- Άγιος Νικήτας- Δταβρούχας- Χερόνησος- Λιβάδι– Χώρα- Άγιος Γεώργιος στις Πλάκες- Γύφτικα- Βάρσαμο- Παναγιά- Συκαμτά- Πλάθιενα.

2. Πεζοπορική διάσχιση των νησιών, δια μέσου ενοποιημένου δικτύου αλληλοδιαδεχόμενων Διαδρομών. Η αρχή και το τέλος κάθε εσωτερικού νησιωτικού δικτύου θα ταυτίζεται με τα επιλεγμένα αγκυροβόλια διαπόντιας σύνδεσης. Επιδίωξη είναι η διέλευση από τα σημαντικότερα σημεία ιστορικού-αρχαιολογικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος κάθε νησιού και από τους κυριότερους μεσόγειους οικισμούς.

3. Διαγώνιες αλληλοδιαδεχόμενες θαλάσσιες – χερσαίες διασχίσεις, διασυνδέοντας περισσότερες της μιας γεωγραφικές ενότητες, για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής επισκεψιμότητας περιηγητών και της μέγιστης δυνατής εναλλαγής φυσικού και ιστορικού τοπίου.

4. Η διαπόντια επικοινωνία θα γίνεται κατά κανόνα με μικρά τουριστικά σκάφη, με δυνατότητα πρόσδεσης – ελλιμενισμού σε επιλεγμένα μικρά και ασφαλή αγκυροβόλια.

5. Η εφαρμογή του εγχειρήματος έχει ως προϋπόθεση την ετοιμότητα των κατά νησί πεζοπορικών δικτύων από πλευράς βατότητας, συνδεσιμότητας και σήμανσης.